Fredag,allt hände verkligen!!

2009-05-09 @ 11:17:44
Snacka om att allt hände igår för mig och Sara,först fick vi springa från skolan till busshållplatsen(1km) för att inte missa dennär vi nästan var framme så ser vi bussen svänga in på hållplatsen.När vi har ca 500m kvar så börjar bussen att blinka ut,FAN vi kommer missa den skriker Sara,Nej skriker jag fortsätt spring på vägen så att den ser oss..Plötsligt blinkar bussen in den har sett oss och väntar på oss.När vi går på bussen e vi helt utmattade av trötthet,springa med väskor från skolan rekomenderar jag inte!Väl på bussen hör vi på nyheterna att all tågtrafik står still från Falkenberg pga av ett föremål som blåst på spåret.När vi kommer till stationenen i Varberg så ser i att ett tåg mot gbg som vart försenat skall gå 12,alltså om 10 min.Vi skyndar att köpa biljett,men när vi står i biljettkassan så kommer tåget,så de missar vi.Hon i biljettkassan säger att han sakll klaga på SJ för att tågen går 10min innan det står att de skall gå..Så hon får göra om våra biljetter.Sen när vi går ut med våra biljetter så börjar det ösregna,så vi sitter där å fryser på perongen.Sen väl på tåget när vi åkt i ca 5min säger konduktören att vi inte har någon ström längre,att ström helt enkelt har gått så att den farten vi har nu kommer vi att rulla på tills vi kommer att stå stil.Sen får vi tillbaka strömmen igen och vi kan fortsaätta vår resa hem till gbg,men precis efter Kungsbacka så hamnar vi bakom en pendel så det går långsamt in mot stan..Sen hände det inga mera konstigheter vad jag vet,för jag hoppade av tåget i Mölndal.

Pappa och mamma hämtade min mobil innan de hämtade mig i mölndal så jag fick vänta en stund,sen bar det av till Lisebergs trädgårdsdagar.Där hälsade jag på Fabian och Robin som jobbade i Kållerado.Trevligt trevligt:)
Väl hemma sen var det tv mys å sen sängen.

Idag blir det Jennifers konfa och sen landet,på kvällen blir det att åka till Fegenfesten å träffa Emil och Lisette bla :)

Puss Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannajh -