SOS alarm

2011-11-23 @ 22:50:04

Tillägnar detta inlägg först o främst till Sara o Patrik
Jag blev riktigt arg o ledsen när man såg "Kalla fakta" ikväll. Olyckan som hände på Hönö för ett år sen, o ingen ambulans kom till plats, när den väl gjorde det var det försent. Och SOS alarm tagit bort vissa ljudinspelningar av samtalen o klippt bort en massa de är ju bara så fel!! Hade ambulansen kommit så hade Maximilian aldrig dött, fruktansvärt!! Det ska inte ta mellan 35-50 min för en ambulans att komma till en olycka.. O fallet skall ju verkligen uppmärksammas då två lediga ambulansläkare ringer in till SOS alarm o säger att det är bråttom! Detta fallet är nog mer än jag som kommer att lyfta upp o ägna tankar år ikväll.

Tyvärr händer de ju saker hela tiden då SOS alarm inte når upp till sitt namn, de e hemskt när man hör eller själv vart med om att inte kraven hållits men man måste samtidigt komma ihåg att alla bara är människor, o människor gör fel. Frågan som kom upp i mitt huvud efter att ha sett detta inslaget o ser tillbaka på mina erfarenheter av ambulans är.
Går de verkligen att lita på SOS alarm?
- Ja, finns inte mycket annat att göra än att hoppas på att de förbättrar sina misstag o faktiskt dyker upp den dag då man behöver deras hjälp o inte är på lunch..

Läs mer om denna tragiska händelse på: http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/article13268591.ab?partner=www


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

johannajh -